-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40849 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

تفاوتهاي ميان وضع علي (ع) و وضع پيامبر (ص) چه بود؟
يكي اين بود كه پيغمبر با مردم كافر، يعني با كفر صريح، با كفر مكشوف و بي​پرده روبرو بود، با كفري كه مي​گفت من كفرم، ولي علي با كفر در زير پرده، يعني با نفاق روبرو بود؛ با قومي روبرو بود كه هدفشان همان هدف كفار بود، اما در زير پرده اسلام، در زير پرده قدس و تقوا، در زير لواي قرآن و ظاهر قرآن. و تفاوت دوم اين بود كه در دوره خلفا، مخصوصاً در دوره عثمان، آن مقداري كه بايد و شايد دنبال تعليم و تربيتي را كه پيغمبر گرفته بوند نگرفتند. فتوحات اسلامي زيادي صورت گرفت. فتوحات به تنهايي كاري نمي​تواند بكند. پيغمبر سيزده سال در مكه ماند و اجازه نداد كه مسلمين حتي از خودشان دفاع كنند، چون افراد هنوز لايق اين دفاع و جهاد نبودند. اگر دست به جهاد و فتوحات هم بايد زد، به تناسب توسعه فرهنگ و ثقافت اسلامي است؛ يعني همين​طور كه از يك طرف فتوحاتِ تازه مي​شود، بايد به موازات آن، فرهنگ و ثقافت اسلامي هم توسعه پيدا كند؛ مردمي كه به اسلام مي​گروند و حتي آنها كه مجذوب اسلام مي​شوند، اصول و حقايق و اهداف اسلام، پوسته و هسته اسلام، همه اينها را بفهمند و بشناسند. ولي در اثر اين غفلتي كه در زمان خلفا صورت گرفت، يكي از پديده​هاي اجتماعي كه در دنياي اسلامي رخ داد اين بود كه طبقه​اي در اجتماع اسلامي پيدا شده كه به اسلام علاقه​مند بود، به اسلام مؤمن و معتقد بود اما فقط ظاهر اسلام را مي​شناخت، با روح اسلام آشنا نبود؛ طبقه​اي كه هر چه فشار مي​آورد، فقط روي مثلاً نماز خواندن بود نه روي معرفت، نه روي شناسايي اهداف اسلامي.

مجموعه آثار شهيد مطهري ج14 ـ مشكلات علي(ع) صفحه
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.